Cheater melden (als normaler Player)

You saw a cheater and can proof it? Let us know!

Cheater melden (als normaler Player)

Postby MrFreaky » Tue 19. Mar 2013, 22:46

Hallo Leute,

dies ist mein erstes Thema hier von daher hoff ich alles richtig zu machen.
Ich bin öfters auch zu sehr ungewöhnlichen Zeiten Online (z.B 8.00 Uhr morgens) und treffe dann auch öfters auf Cheater. Da diese oft sehr schnell ihren Namen wechseln oder neu joinen hat es wenig Sinn euch hier einen Namen zu nennen da ich keine IP Adresse oder ähnliches habe. Ich möchte vorschlagen das ihr den Befehl !players auch für normale Spieler freischaltet vielleicht besteht die Möglichkeit einer abgespeckten Version aber da kenne ich mich nicht sehr gut aus. Diese änderung könnte massiv die Cheater und Hacker vertreiben da jeder euch (Admins/Moderatoren) bescheidsagen kann und ihr so gezielter vorgehen könnt.

Ich hoffe ich mache mich hier mit dieser Idee nicht unbeliebt aber so denke ich, das ihr besser gegen Cheater und Hacker vorgehen könnt da die Daten immer frisch kommen

MFG aqua144
Image
MrFreaky

Re: Cheater melden (als normaler Player)

Postby Razor » Wed 20. Mar 2013, 03:04

hi aqua :)

i hope to have understood everything right. i saw you joined on chat at 21:30 but me and AMD neither were online (happens sometimes nobody is online), cause otherwise someone could take actions for the situation.

so basically you are saying to add the command !Players for also normal user? cause if this is what you were proposing, doing players basically give you the "sensible" data of a player, like nationality and other stuff. i dont think this is a good idea cause even if there are players who we know like you, snajperkamil, bmimm, kakarot, mustafaTR (i said only players who play the most on the servers so i can say i "know" them :P ), there are also other players who never played on server, maybe also the cheater himself, who can use these data to ...better don't even think about that :lol:
this is just my opinion, could be risky :?

but if you like the idea to patrol the server when there are no mods/admin online, why you dont start as premium? ;)

Razor
my pc :3
MoBo:AsRock Z270 Fatal1ty K4; CPU:Intel i7-7700k; GPU:Sapphire Vapor-X R9 290 OC; Dissi:Cooler Master Hyper 412S; Power:Corsair CS 650M Gold; RAM:DDR4 Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB; HDD: Seagate Barracuda 4TB 3.5" 7200rpm 64MB; SSD System:SSD Crucial MX100 256GB; SSD Gaming:SSDSamsung 850 evo 500GB; DVDReader:Samsung SH-222BB; Case:Case Aerocool Aero-1000 Black; Mousepad:Steelseries QcK; Mouse:Razer DeathAdder; Monitor:Asus VG248QE; Keyboard:Corsair K70;
Razor

Postby AMD » Wed 20. Mar 2013, 10:03

Razor: The main problem is, he play at times like 8 am => no admin/mod online (also chat).

But Razor is right, !players for everyone is to risky :?

Was sind das denn für Leute? Also was für cheats nutzen die denn?
AMD
Administrator

Postby MrFreaky » Wed 20. Mar 2013, 10:13

Thank you for answer razor

I understand you. I didn't know what the command exactly mean. But you' right its very sensibelity data.
I will look if i get premium shure is that i will donate this server i just must look when.

Thank you for your advice .

I hope my english isn't so bad (i wrote this on my smartphone)

Die benutzen mir unbekannte cheats manche können überall alle ! Fahrzeuge spawnen oder sind unsterblich (zusammen mit oneshot kills) . Der aktuellste "fund" war jemand der sowas wie ! Spawn_position_zahl_zahl leider weis ich den genauen command nicht mehr :(

Ich danke euch für euer Verständnis und bin jetzt auch darüber aufgeklärt was man damit alles erfahren kann daher teile ich euer bedenken

Greetings aqua144

Aqua144
Image
MrFreaky

Postby LionKing » Wed 20. Mar 2013, 17:49

das mit dem !spawn muss ein Admin gewesen sein. Diesen Command können nämlich nur Admins benutzen, die sich vorher per Passwort als Admin angemeldet haben. Wenn du so etwas wieder beobachtest, dann schreib dir am besten die genaue Zeit und den Namen der Person auf. Dann kann man in den Serverlogs gucken, wer es war.

Ansonsten sage ich noch: Herzlich willkommen im Forum ^^
Der Pessimist sieht den dunklen Tunnel vor sich.
Der Optimist sieht das Licht am Ende des Tunnels.
Der Realist sieht den Zug auf die drei zukommen.
Der Zugfahrer sieht drei Idioten auf den Schienen sitzen.
LionKing

Postby MrFreaky » Wed 20. Mar 2013, 20:26

Ja werde ich machen.

Aqua
Image
MrFreaky

Postby bmimm » Sun 31. Mar 2013, 03:41

Is !vote kick not working? :shock:
When I lose a game:
"Who cares,it's only a game"
When I win a game
"Oh yeah!you all suck!"
bmimm

Postby Razor » Sun 31. Mar 2013, 03:46

since 1 year almost :S
my pc :3
MoBo:AsRock Z270 Fatal1ty K4; CPU:Intel i7-7700k; GPU:Sapphire Vapor-X R9 290 OC; Dissi:Cooler Master Hyper 412S; Power:Corsair CS 650M Gold; RAM:DDR4 Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB; HDD: Seagate Barracuda 4TB 3.5" 7200rpm 64MB; SSD System:SSD Crucial MX100 256GB; SSD Gaming:SSDSamsung 850 evo 500GB; DVDReader:Samsung SH-222BB; Case:Case Aerocool Aero-1000 Black; Mousepad:Steelseries QcK; Mouse:Razer DeathAdder; Monitor:Asus VG248QE; Keyboard:Corsair K70;
Razor

Postby Ses » Sun 31. Mar 2013, 03:48

And why is that so? *looking at AMD*

:* :P
Ses
Administrator

Postby AMD » Sun 31. Mar 2013, 10:55

:shock: ...

Ok I will add votekick :D
But we have one problem (again): Many players never use the chat => they don't vote... so the command is not really useful if the other players don't help you.
AMD
Administrator

Next

Return to Cheaters